duminică, 13 august 2017

Doina ROMAN
 Născută la 13 iunie, anul 1992, în satul Grăseni, raionul Ungheni. A absolvit Facultatea de Filologie, specialitatea Limba și Literatura română și franceză din cadrul Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău. În prezent își continuă studiile de masterat la aceeași instituție.


*******
După ce îmi număr unghiile de la piciorul drept,
și apoi și pe cele de la mâna dreaptă,
Pășesc peste pragul de lemn al camerei
Și o zbughesc în curte -
Cu tensiunea ridicată.
 Ajunsă la o răscruce,
îmi număr și unghiile de la piciorul stâng,
și apoi pe cele de la mâna stângă,
După care observ un râu adânc,
Cum îmi iese în față și eu
Mă arunc cu ambele picioare și mâini
În apa încălzită de soare,
Deși
Nici măcar nu știu să înot,
Dar îmi imaginez cum trec râul
în lung și în lat
ca un pește bătrân, ca un surfer  antrenat,
înecat în libertate.
Ca să vezi unde-am ajuns pe celălalt mal?..
Înapoi în propria-mi casă.                    


XXXX

Dacă mă asculți,
Atunci zâmbește -
Ca să-mi ridici moralul,
Poate mai rămâne ceva bun
Din mine.
Dacă
Deschizi gura
lasă-ți buzele lipite
de o ureche de-a lui Vlad.
Lui poți să-i spui orice vrei,
Bunăoară că am picioarele ghemuite,
Chiar dacă stau vertical,
Că mâinile îmi sunt lipite de piept,
Chiar dacă gesticulez,
Că în loc de unghiile de la picioare,
am ochi,
la fel ca nichita.
Maturitatea mă împiedică
Să fiu ce mi-aș dori -
și de aceea prefer să-i vorbesc
doar lui Vlad,
cu buzele strâns lipite de urechea sa
lui pot să-i spun orice îmi trece prin cap.
Vorbesc în urechea lui Vlad ca într-un megafon.
Mă auziți, mă auziți cu toții ce vă spun?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trandafirii

Câțiva trandafiri încă înfloriți în plină toamnă în stradă. Copyright: Ecaterina Ștefan